OneCall mobilt bredbånd

OneCall tilbyr i tillegg til mobilabonnement, mobilt bredbånd. I denne artikkelen skal vi fortelle mer om deres tjeneste knyttet til mobile bredbånd. Les videre for å lese mer om denne spennende leverandøren som har fått gode tilbakemeldinger fra sine kunder.

Bilde av en dal, fjell og hytter i Norge.OneCall logo

Vi har ingen samarbeid med OneCall mobilt bredbånd

Sist oppdatert fredag 1. august 2025 kl. 13:27

OneCall har fått ekstremt gode tilbakemeldinger fra sine kunder, og gjør det særdeles bra i diverse kundebarometre. Dette vitner om at de leverer en kvalitativt god tjeneste når det kommer til deres mobiltelefoni-tjenester.

De selger også mobile bredbånd til sine kunder, og leverer et like bra resultat her. Deres priser er svært konkurransedyktige, men de tilbyr en et mindretall abonnement med ulik mengde mobildata.

I denne artikkelen skal vi fortelle mer om OneCall sine mobile bredbånd, og ta for oss priser, dekning, bruk på hytta og andre relevante emner knyttet til OneCall og deres mobile bredbånd.

Les mer: Sammenlign mobile bredbånd i Norge.

OneCall - Kampanjer, dekning og anmeldelse

OneCall er en velkjent mobiloperatør vi alle kjenner igjen fra reklamene på TV. Mange tenker nok først og fremst på deres mobilabonnement, men de har også begynt å tilby abonnement på mobilt bredbånd.

De har regelmessige kampanjer som kan gi avslag i pris, og svært god dekning gjennom Telia sitt mobilnett. De skilter med garantert mobildekning, noe som gjør det tryggere å inngå et abonnement hos OneCall.

Da er man sikker på at man får dekning der man har behov for det. Det gjør det også tryggere å teste ut deres tjenester, før man bestemmer seg for om OneCall er noe man ønsker å fortsette å bruke.

OneCall har siden oppstarten levert gode tjenester, og er i dag eid av Telia. De gjør en særdeles god jobb i mobiltelefoni-segmentet og får stadig gode resultater i diverse kundeundersøkelser.

I denne artikkelen skal vi ta for oss viktige aspekter ved OneCall sine tjenester, og avslutningsvis - komme med vår vurdering av denne mobiloperatøren.

OneCall mobilt bredbånd

OneCall tilbyr mobile bredbånd som koster fra kr 299,- for 30 GB til kr 599,- for 300 GB når de har kampanjer. Prisene er noe høyere utenom kampanjer, men de har stadig tilbud. Dette er ekstremt konkurransedyktige priser.

Ønsker man et budsjettvennlig mobilt bredbånd, vil OneCall kunne tilby dette på lik linje med andre ''lavpris-aktører''. Deres mobile bredbånd fungerer dessverre kun i Norge, og ikke i EU/EØS eller utlandet.

Kombinert med garantert Telia dekning, får man virkelig valuta for pengene med et mobilt bredbånd fra OneCall. De har heller ingen hastighetsbegrensninger, så lenge mobilnettet fungerer som forventet.

I perioden med stor belastning, kan de skru ned hastigheten for å kunne tilby en adekvat tjeneste til så mange som mulig, men dette skjer kun når mobilnettet er overbelastet i kortere perioder eller spesifikke steder.

De har heller ingen bindingstid som standard, noe som gjør at man slipper å sitte igjen med en tjeneste man ikke liker i ett helt år, uten å kunne bytte. I tillegg inkluderer de forsikringen ''Nettslett''.

Priser

OneCall har som sagt svært kompetitive priser på sine abonnement, og spesielt hvis man bestiller i perioder hvor de kjører kampanjer - noe de ofte gjør. Da betaler man en lav pris per gigabyte, spesielt sammenlignet med tilsvarende abonnement.

Dette koster OneCall sine abonnement på mobilt bredbånd per måned:

  • 30GB: Kr 299,-
  • 60GB: Kr 399,-
  • 150 GB: Kr 499,-
  • 300 GB: Kr 599,-

Obs: Prisene kan variere, og er avhengig av kampanjer og eventuelle prisjusteringer. For gjeldende priser til enhver tid, må du selv sjekke OneCall sine nettsider.

Disse prisene er veldig lave i forhold til inkludert mengde mobildata, men det finnes billigere leverandører, dersom man trenger mer enn 300 GB mobildata per måned.

Dekning

OneCall bruker Telia sitt mobilnett, og har derfor både bred og stabil dekning, men også høye hastigheter i mange områder, spesielt der 5G mobilnettet til Telia er tilstrekkelig bygget ut.

Telia har vært ekstremt flinke til å bygge ut mobilnettet de siste ti årene, og kan skilte med svært bred dekning og høye hastigheter mange steder i Norge.

Deres 5G mobilnett er helt i toppsjiktet, og mange byer, tettsteder og tettbebygde områder, har i dag tilgang på det 5. generasjons mobilnettet.

Tips: Sjekk ut dekningskartet til OneCall (Kilde, Onecall.no)- Finn ut hvor de har 4G og 5G dekning, og hvilke hastigheter du kan forvente i ulike områder.

Hastigheter

Man kan forvente høye hastigheter i store deler av Norge med et abonnement på mobilt bredbånd fra OneCall, så lenge det er tilgang på 4G eller 5G mobilnett i området man befinner seg.

Deres hastigheter varierer, avhengig av en rekke faktorer, men så lenge dekningen er tilstrekkelig, og mobilnettet ikke er overbelastet kan man forvente disse hastighetene hos OneCall:

  • 5G: Nedlastning - 1 000 Mbit/s, Opplastning - 150 Mbit/s.
  • 4G+: Nedlastning - 220 Mbit/s, Opplastning - 35 Mbit/s.
  • 4G: Nedlastning - 80 Mbit/s, Opplastning - 35 Mbit/s.
  • 3G: Nedlastning - 220 Kbit/s, Opplastning - 100 Kbit/s.

Dette kan man forvente med perfekte forhold og en kompatibel enhet. Som regel vil man ikke oppnå maks hastighet, men med 4G+ eller 5G, vil man kunne oppnå mer enn nok til vanlige formål i stort sett alle situasjoner med tilstrekkelig dekning.

Tips: Test hastigheten for å se om din operatør holder det den lover. (Kilde, Speedtest.net)

Bruk i EU/EØS

Deres mobile bredbånd fungerer kun i Norge, og man får derfor ikke inkludert noe bruk i verken EU/EØS eller andre land. Ønsker man et mobilt bredbånd som fungerer i utlandet uten ekstra kostnader, bør man derfor vurdere en annen mobiloperatør.

De fleste mobiloperatører, tilbyr kun bruk i Norge, men det finnes noen som lar deg bruke deg mobile bredbåndet i utlandet.

Fordeler

Vi finner noen fordeler med mobile bredbånd fra OneCall, men de skiller seg ikke nevneverdig ut fra sine konkurrenter - med unntak av deres priser, som er veldig konkurransedyktige.

De største fordelene med mobilt bredbånd fra OneCall:

  • God dekning via Telia. Over 99% befolkningsdekning.
  • Dekningsgaranti de første 30 dagene.
  • Konkurransedyktige priser.
  • Ingen bindingstid som standard.
  • Nettslett inkludert.
  • Velfungerende og oversiktlig app.

Ulemper

Vi finner også noen ulemper med OneCall, noen av disse er at de tilbyr et mindre antall abonnement enn enkelte andre aktører, og at det største abonnementet, kun inneholder 350 GB mobildata.

Dette er de største ulempene med mobilt bredbånd fra OneCall:

  • Få abonnement å velge mellom - kun 4.
  • Fungerer kun i Norge.
  • Det største abonnementet inneholder kun 350 GB, noe som kan være lavt for tyngre brukere og større husholdninger.
  • Ingen Data Rollover.
  • Mulige hastighetsbegrensninger ved svært høy bruk eller overbelastning på mobilnettet.

OneCall har bred dekning gjennom Telia sitt mobilnett - og kan tilby tjenestene sine til over 99% av Norges husholdninger der de bor. (Foto- Pixabay.com)

OneCall mobilt bredbånd på hytta uten binding

OneCall er en god tilbyder av mobilt bredbånd på hytta, men det fordrer at man ikke trenger mer enn 350 gigabyte hver måned. Dette er ofte mer enn nok til enkeltpersoner eller flere - avhengig av forbruk.

Det egner seg nok mindre til større husholdninger som tilbringer lengre tid på hytta hver måned - og samtidig har stort forbruk av data.

De har ingen bindingstid på sine abonnement, noe som gjør at man kan ha mobilt bredbånd deler av året, som for eksempel på sommeren og vinteren. Hvis man er flere personer, anbefaler vi å kjøpe en ruter til det mobile bredbåndet.

Les også: Mobilt bredbånd hjemme.

OneCall Kundeservice

OneCall har fått svært gode tilbakemeldinger i diverse kundeundersøkelser, og det vitner om at de har en kompetent og tilgjengelig kundeserviceavdeling, noe som også er vår erfaring.

Du kan kontakte OneCall via:

  • Telefon: Ring 04300 eller +47 47944444 fra utlandet.
  • Chat: Chat med deres chatbot via deres nettside.
  • Kontaktskjema: Fyll ut deres kontaktskjema. (Kilde, Onecall.no)

Du kan også drive feilsøking og få svar på ofte stilte spørsmål via deres kundeservice-side. Her finner du svar på vanlige problemer og spørsmål knyttet til deres tjenester på mobiltelefoni og mobile bredbånd.

OneCall tilbakemeldinger fra andre kunder

Et sted hvor OneCall skiller seg svært positivt ut, er at de gjør det særdeles bra når det kommer til diverse kundeundersøkelser. Deres kunder er rett og slett svært fornøyde med tjenesten, i tillegg til lojale.

Ifølge BI sitt kundebarometer, er de bransjevinner flere år på rad, når det kommer til kundetilfredshet, men også lojalitet.

Dette vitner om at de leverer en god og stabil tjeneste, og har en kompetent kundeserviceavdeling. Resultatene er som sådan basert på deres mobiltelefoni tjenester, da mobilt bredbånd er en liten andel av deres portefølje.

Resultater ifølge Norsk kundebarometer i 2025:

  • Kundetilfredshet: 83,2
  • Lojalitet: 89,1

Andreplassen fikk henholdsvis, 76,1 i kundetilfredshet og 80 i lojalitet. Det sier litt om hvor fornøyde kundene er med OneCall sine tjenester.

Oppsummering: Vår vurdering

OneCall er en utmerket leverandør av tjenester knyttet til mobiltelefoni og mobile bredbånd. De er eid av Telia, og har med det - full Telia-dekning. Deres mobile bredbånd fungerer derfor i stort sett alle hjem og en stor andel av hytter i Norge.

Prisene til OneCall er veldig konkurransedyktige, men de tilbyr kun abonnement under 350GB per måned. Hvis din husholdning har behov for mer enn dette, anbefaler vi å se etter en operatør som tilbyr mer mobildata per måned.

OneCall passer for deg som:

  • Ønsker lite eller middels mobildata per måned.
  • Vil ha en budsjettvennlig operatør.
  • Ikke vil ha bindingstid.
  • Ønsker en oversiktlig tjeneste.
  • Mindre husholdninger.

OneCall passer ikke for deg som:

  • Vil bruke det mobile bredbåndet utenfor Norge.
  • Ønsker data rollover (best for uregelmessig bruk)
  • Bruker mer enn 350 GB mobildata per måned.
  • Store familier og tunge brukere.

Avslutningsvis kan vi anbefale OneCall sine mobile bredbånd til lettere brukere som ikke har behov for store mengder mobildata. Det passer veldig godt til enkeltpersoner og mindre familier som ikke bruker store mengder mobildata.

Ofte stilte spørsmål om OneCall mobilt bredbånd

Har OneCall mobilt bredbånd til bedrift?

Nei, OneCall har ingen tjenester spesifikt for bedrifter. Ønsker man mobilt bredbånd til sin bedrift, bør man vurdere en annen mobiloperatør. Det er som sådan mulig å bestille et privat abonnement til sin bedrift.

Det fungerer som sådan best for mindre bedrifter som ikke har behov for alt av tilleggstjenester og bedriftsløsninger.

Har OneCall en app?

Ja, OneCall har utviklet en applikasjon til både iPhone og Android. Denne gir deg full oversikt, og lar deg også justere inkludert data fra måned til måned. Den har også fått gode tilbakemeldinger fra sine brukere.

Her kan du laste ned OneCall sin applikasjon:

Hvilket nettverk bruker OneCall?

OneCall bruker Telia sitt nettverk. Når man bruker OneCall, bruker man derfor Telia sitt mobilnett. Dette gjelder bruk i Norge. I utlandet og EU/EØS, har de samarbeidsavtaler med utenlandske mobiloperatører.

Telia bruker 3G, 4G, 4G+, og 5G mobilnett gjennom Telia.

Er OneCall det samme som Telia?

Nei, dette er to forskjellige mobiloperatører. Telia eier OneCall, men de leverer to ulike tjenester med sine egne fordeler, ulemper og priser. Begge benytter seg av Telia sitt mobilnett.

Noen av aspektene ved disse tjenestene kan være like, men det er fremdeles en del ulikheter når det kommer til hvilke tjenester de tilbyr, priser og øvrige faktorer.